Tips och råd

Senast uppdaterad:

Skriv ut

Här har vi samlat ett antal tips och råd kring medlemshanteringen i GIT.

Följande punkter är tips och erfarenheter som har gjorts i användningen av GIT. Tänk på dessa punkter och dela med dig av egna erfarenheter till andra klubbar och GIT-supporten.  

 

  1. Genom att skriva olika texter (sökbegrepp) i Noteringsfältet kan man göra mycket detaljerade urval i rapporten GIT.Adressetikett.rpx. Välj t.ex. LIKNAR vid fältet och knappa in det du vill söka på. Exempel kan vara golfbil för dem som har rätt att hyra golfbil, lf24 för de som ska få fakturor och har uppskov tills året de fyller 24 år, osv.
  2. Personer som inte är medlemmar i klubben t.ex. administrativ personal måste ändå läggas in som personer för att kunna tilldelas ett uppdrag och därmed rättigheter att logga in på systemet. För att söka fram dessa måste man dock veta namnet eller Golf-ID och söka i hela registret det vill säga hela landet.
  3. Lägg inte in ”fiktiva” personer som t.ex. tävlingsledare, receptionister mm utan tilldela i stället uppdrag och lösenord till ”riktiga” medlemmar eller till personer som inte är medlem överhuvudtaget, se punkten ovan.
  4. Informationen under flikarna och i alla andra listor kan sorteras, genom att man klickar på rubriknamnet på den kolumn man vill sortera på.
  5. Vid utträde av medlemmar är det ett tips att först byta medlemskapstyp på dessa medlemmar till t.ex. ”Utträdda medlemmar” för att undvika att dessa tilldelas avgifter eller kommer ut på fakturor.
  6. Lista på borttagna medlemmar. I de rapporter (t.ex. etiketter) som har fältet Relation_ÄrMedlem kan man göra urval på ”Skilt från” och klicka i en bock i rutan.