Senast uppdaterad:

Skriv ut

Mail vid bokning

I samband med att en bokning av en starttid görs eller att en starttid avbokas så skickas ett automatiskt mail ut till spelaren. Fr.o.m. 9 mars 2021 har dessa mail fått en ny layout och ger nu klubben förbättrade möjligheter till att kommunicera med sina besökare (medlemmar/gäster) i samband med bokning.

Bekräftelsemail vid bokning och avbokning av starttid

Under 2021 kommer flertalet av mailen som skickas ut per automatik till spelarna att uppdateras. Detta kommer att märkas rent visuellt i form av ny layout samt förbättringar i själva informationsflödet i mailen.

Exempel på de automatiska mailen är bl.a. mailen för HCP (vid HCP-registrering, markörsmail), Tävlingsmail (vid anmälan, info om starttid).

Först ut bland mailen som får en ny layout är Boknings- samt avbokningsmail.

De finns möjlighet att få ut mer info i dessa mail jämfört med tidigare, kika på nedanstående instruktioner för mer guidning av hur du går tillväga för att lägga in informationstexter.
Instruktioner för Bokningsmail.pdf