Tillbaka till nyheter

Så här övervakar vi GIT

På alla kritiska delar i GIT och alla tjänster övervakas varje dag året om, helg som vardag.

Så jobbar vi 
Det kan vara bra för dig som använder GIT-tjänsterna att känna till att SGF alltid har en person ur GIT-teamet som har driftsjour alla dagar om året, helg som vardag.

Vi har också larm på alla kritiska delar i vår driftsmiljö som skickas till oss när tjänster som GIT, Min Golf och golf.se inte är tillgängliga.

Så kommunicerar vi
Vår huvudkanal för information vid driftsstopp är GIT Onlinehjälpen. Tillsammans med övriga kanaler i vår driftsmiljö där vi vanligen lägger upp informationsmeddelanden: golf.se, nya GIT, gamla GIT och Min Golf.

Vi använder också GIT e-post för att nå fler personer på kort tid. Därför är det mycket viktigt att de som bör ha information är upplagda som klubbens kontaktpersoner.

Två avslutande tips
Se till att ni har uppdaterat ert GIT-register med aktuella kontaktpersoner på rätt roller, så att vi når rätt personer via GIT e-post med den här typen av viktiga utskick. Se här hur du gör »

Det finns en funktion i GIT som ni kan ställa att det ska göras dagliga backupper av er tidsbokning. Filerna sparas lokalt på er dator läs mer här »
/GIT-teamet