Senast uppdaterad:

Skriv ut

GIT Informerar 2021-09-30

Skickat till klubbens primära e-postadress och följande roller i GIT: Kansli/Reception, Klubbchef/VD/Intendent, Mottagare av GIT-information.

 

Hej,

I det här utskicket får du veta mer om planerna för GIT e-post, vad som väntas i nästa release samt lite smått och gott om höstens webbinarier.

 

Vad innehåller den senaste releasen?

I releasen den 21 september hade vi två fokusområden för nya GIT: Person och Ekonomi. I Person har vi kompletterat med ytterligare funktioner, denna gång i form av Familjegrupp och hantering av kö.

Ekonomi är ett större projekt att implementera och i denna release tog vi det första steget. Det är nu möjligt att skapa fler säljorganisationer (till exempel ett för golfklubben och ett för klubbens bolag) – vilket också gör att korrekt köpinformation visas för de golfare som betalar via Min Golf. 
 
Kom ihåg att vissa länkar i gamla GIT nu går till sidor i nya GIT!
Exempel på sådana avsnitt är Handicap samt Klubb- och webbinformation.

Läs mer om innehållet här »

Nästa release kommer 23 november

Även vid nästa release kommer fokus ligga på områdena Person och Ekonomi. Inom Person kan du förvänta dig första stegen i avsnittet Vårdnadshavare, samt att kunna ange spelarens folkbokföringsadress.

I nya GIT kompletteras avsnittet Ekonomi med Administrera artiklar, Uppdaterade transaktionslistor och Tilldela avgifter att implementeras. I gamla GIT uppdateras Transaktionslista.

I samband med denna release kommer vi också att genomföra ett antal webbinarier där vi visar helheten inom området Ekonomi. 

 

GIT e-post lanseras januari 2022

Pilotprojektet har avslutats och vi genomför nu en del nyutveckling. I och med detta har vi också upptäckt att det kommer krävas mer tid för test för att säkerställa att det är korrekt information om personer och företag som flyttas över från GIT. Denna tid behövs också för att skapa utbildningsmaterial, uppdatera GIT-skolan och skapa en utrullningsplan för samtliga golfklubbar. 

Därför kommer lanseringen av GIT e-post skjutas på till januari 2022. Pilotklubbar som redan är i gång med verktyget kommer dock fortsätta ha tillgång till det.

 

Anmälan till höstens GIT-webbinarier är öppen

Ta chansen att lära dig mer om GIT genom de kostnadsfria webbinarierna på Onlinehjälpen. 

I Fakturering i GIT får du tips på hur du kan underlätta årsfaktureringen och i Förbereda för kommande säsong ges information kring hur du stänger för säsongen och förbereder nästa i avsnitten Bana och Greenfee.

Läs mer och anmäl dig här »

Förenklat flöde för medlemsfaktureringen i GIT

Finqr är sedan flera år vår samarbetspartner kring medlemsfakturering i GIT, och just nu pågår ett arbete för att förenkla flödet kring medlemsfaktureringen för dig som använder deras tjänst. Arbetet omfattar att distribuera fakturorna, bevaka, ta emot, bokföra de betalda fakturorna i ekonomisystemet samt att aktivera medlemmen i GIT.

Arbetar du med fakturering och bokföring på klubben, och vill ha hjälp att lättare och snabbare komma in i det nya flödet? Anmäl dig då till detta webbinarium! Det erbjuds vid tre tillfällen, tar cirka en timme och du får reda på hur ni på klubben kan dra nytta av det förenklade faktureringsflödet.

Läs mer om FINQR's erbjudande »

Tips när ni tar in nya medlemmar

När du som klubbadministratör tar in en ny medlem som precis har tagit Grönt Kort, och därmed ”tar över” medlemmen från Golfens gröna kort-klubben: kom ihåg att kryssa i att det är er klubb som ska bli golfarens nya hemmaklubb.

Detta eftersom klubb- och spelarsupporten får frågor, både från golfare som undrar varför de har fel hemmaklubb, men även från klubbar som undrar hur spelare som har Golfens gröna kort-klubben som hemmaklubb kan boka ronder. Oftast är orsaken just att man på klubben inte har angett sig själv som spelarens nya hemmaklubb.

 

Swedbank Pay inför identifiering med BankID vid fakturaköp

För att öka säkerheten för såväl er på klubben som golfaren, inför Swedbank Pay nu BankID som identifiering vid fakturaköp. Om ni vill fortsätta använda faktura som betalsätt behöver ni inte göra någonting – alla uppdateringar sker automatiskt. Från och med den 1 november kommer BankID börja införas successivt hos samtliga av Swedbank Pays kunder – detta i samband med att banken också uppdaterar sina villkor.

 

Tills vi hörs nästa gång...

Allt gott!

Med vänliga hälsningar,
Ylva Skännestig
Utvecklingschef Golfens IT-system (GIT)
ylva.skannestig@golf.se