För att underlätta vid många gruppbokningar kan du låta spelarna hjälpa till med en del av arbetet. Detta kan förenkla ditt arbete på klubben.
När du gör en gruppbokning kan du ange en Gruppbokningsadministratör, det blir den första spelaren som du bokar in och spelaren behöver vara identifierad med Golf-ID eller namn och mejladress. Den utsedda Gruppbokningsadministratören kan sedan via Min Golf lägga till fler spelare och placera dem i bollarna enligt gruppens önskemål.
Så här gör spelaren
När spelare utses till Gruppbokningsadministratör får de ett mejl med praktisk information. Du kan redigera texten i mejlet enligt klubbens regler. Mer information om detta finns längre ner.
Gruppbokningsadministratören loggar in på Min Golf och hittar länken på första sidan till redigeringsläget där spelaren kan redigera sina gruppbokningar.
Inne i redigeringsläget kan gruppbokningsadministratören lägga till spelare med Golf-ID eller från sina golfvänner. Flytta om spelare i bollarna och ta bort sig själv från alla starttider utom en. Det kan göras fram till start eller så länge klubbens regler tillåter.
Inställningar i mejlet till gruppbokningsadministratören
Visa
Det gör du under menyvalet Inställningar » Klubb- och webbinfo
När du gör en spelare till gruppbokningsadmin så skickas ett mejl till personen med de regler som gäller.
Viktigt att du ställer in de regler som gäller på din klubb.
Frågor och svar
Visa
Fråga: Om klubben har tvingande betalning och utser en administratör som ska boka resten av spelarna. Får då gruppbokningsadministratören på Min Golf betala för alla spelare hen bokar in?
Svar: Nej så fungerar det inte. Om jag som gruppbokningsadmin går in på bokningen på Min Golf och lägger till spelare x, y, z osv. så behöver jag inte betala några avgifter.