Nu har klubben möjlighet att låta golfaren själv skapa sin faktura via Min Golf.
Så här fungerar det:
Klubben gör följande:
✓ Klubben gör alla inställningar och tilldelar avgifter till medlemmarna
✓ Klubben meddelar medlemmarna (via mailfunktionen under Tilldela och E-post till de med obetald avgift) att betalning kan ske via Min Golf, där ett av alternativen är att skapa en egen faktura.
Medlemmen gör följande:
✓ Loggar in på Min Golf
✓ Markerar de avgifter som ska betalas och väljer alternativet Skapa faktura
✓ Går igenom tre steg för att godkänna alla köpevillkor
✓ Går in på Mina fakturor och skriver ut sin faktura
✓ Betalar fakturan till klubbens (säljorganisationens) bankgiro
Betalmarkera fakturor (gäller både om fakturan är skapad via Min Golf eller GIT)
✓ Klubben får inbetalningen via bankgiro
✓ Gå in på Ekonomi och Hantera fakturor och underlag för att pricka av inbetalningarna
✓ Medlemskapet aktiveras automatiskt
Så här följer du upp betalningen av en faktura i min Golf:
Alla fakturor som skapas i min Golf eller GIT sparas i ett arkiv och går att skriva ut som en pdf. Du hittar dem här:
Ekonomi » Faktura » Fakturaarkiv
Det finns också en transaktionslista som visar alla skapade fakturor. Den hittar du här:
Ekonomi » Faktura » Fakturauppföljning
Uppföljning (gäller både om fakturan är skapad via Min Golf eller GIT)
Se mer information på sidan: Faktura via GIT »
För golfaren på Min Golf
Se mer information på sidan: För golfaren på Min Golf »